Tijdens mijn vakantie naar USA kon een bezoek aan een Wall Mart niet ontbreken. "De" retailer van de wereld. Wat opvalt is de zeer enigszins klinische uitstraling. En de duidelijke signing. Wall Mart heeft een heel breed en ondiep assortiment, Veel non-food met een kleine food afdeling. Daarnaast een hele scherpe prijsstelling. Dat straalde de hele winkel wel uit. Duidelijkheid en veel licht. Heel veel licht. Een consistente dorvoering van de kleur blauw in alle signing. Daarnaast verlies je het tijdsbesef door het ontbreken van ramen.
Maar zoals gezegd naast de hele heldere en duidelijke signing, met een segmentering tot in detail. Brede gangpaden en grote winkelwagens, dat viel echt op. En ook in dit filiaal de echte Amerikaanse service met een smile. En een gastvrouw die je welkom heet en aanbied te helpen. Of het nou echt gemeend is of (waarschijnlijker) niet, de service met een is plezierig.
Maar zoals gezegd naast de hele heldere en duidelijke signing, met een segmentering tot in detail. Brede gangpaden en grote winkelwagens, dat viel echt op. En ook in dit filiaal de echte Amerikaanse service met een smile. En een gastvrouw die je welkom heet en aanbied te helpen. Of het nou echt gemeend is of (waarschijnlijker) niet, de service met een is plezierig.
Monitoren bij de kassa met reclame en algemene nieuws items, zoals weer en verkeer. Meer informatief dan direct op verkoop gerichte content.
De Zig-Zag scheermesjes presentatie van Gillette, eerder over bericht. Diefstal vertragend en meer mesjes per meter.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten