vrijdag 26 augustus 2011

Vakantie USA, deel II Buitenborden

Tijdens onze reis naar de USA zijn we vooral lekker lang op een schitterend klein eiland bij Long Island NY, Fire Island, geweest. Mooi om te zien dat de door de merken gebruikte (in)store materialen aansluiten bij de sfeer en uitstraling van het eiland.

Zoals blijkt uit deze twee buitenborden, met oog weer de kleine details die het bijzonder maken.

Voorbeeld 1, dit "Landshark"buitenbord, het touw is puur decoratief, constructief niet nodig. De houten planken lijken net stukken drijfhout.

  
Voorbeeld 2, gewoon een bedrukte plaat multiplex, maar die metalen houder en het echte dikke scheepstouw maken het net een bijzonder en opvallend bord.


Conclusie: uit eerdere onderzoeken van o.a. POPAI is ook gebleken dat juist de creatieve invulling van POP materialen van essentieel belang is van het slagen van de actie of het bereiken van een doelstelling.
Neem deze voorbeelden. Ten eerste valt het bord (en dus, misschien onbewust, ook de boodschap) meer op bij de consument. Maar ten tweede, doordat dit bord zo aansluit bij de retailer of in dit geval horeca ondernemer, wordt dit bord ook gebruikt tot hij bij wijze van spreken uit elkaar valt. De ondernemers willen graag zo'n bord hebben en daar kan je dus zaken mee doen.

Dus wellicht iets duurder en beter over nagedacht, maar 100% beter dan een standaard buitenbord. Dat is gewoon zonde van je geld.

Geen opmerkingen: