maandag 27 januari 2014

POPAI Australië en Nieuw-Zeeland


( Goud voor deze M&M's display )





Ik vind het vaak interessant om eens over onze landsgrenzen te kijken wat er in andere landen ontwikkeld wordt. Ik kwam via de POPAI site van Australië en Nieuw Zeeland op het overzicht van de POP awards 2013.


Ik heb er wat voorbeelden uitgelicht. Net als bij elke verkiezing snap ik niet altijd waarop nou net dat specifieke project de prijs heeft gewonnen of niet.

 

 Waar ik ook erg benieuwd naar was is de categorie “interactief en digitaal”. Daar zou tegenwoordig ook wel het woord Mobile aan toegevoegd kunnen worden. Maar dit terzijde. Als je dan kijkt naar de voorbeelden is het nog steeds niet veel nieuws. Nog steeds een schermpje waar een film wordt afgespeeld en langzaam steeds meer touch screens.




Maar nog steeds geen argumented reality voorbeelden of een link met social media op de winkelvloer. Men is (ook aan die kant van de wereld dus) nog steeds erg conservatief op en rond de winkelvloer. Echt een gemiste kans.



Schermpje in deze Oral B display, Zilveren Award  
Geen prijs voor deze Shell-Helix touch screen.

Geen opmerkingen: