Al ruim 25 jaar ben ik werkzaam in het mooie vakgebied
instore marketing. Aangezet door het onderwerp "Trots" van de nieuwsbrief van
Bureau Boeren ben ik eens gaan nadenken over projecten in de afgelopen jaren waar
ik het meest trots op ben.
In eerste instantie denk je dan aan diverse Awards en
prijzen die de afgelopen jaren zijn behaald. Zoals o.a. de raamspin die wij
voor K-Swiss hadden bedacht en gerealiseerd. Een concept dat later veel is nagemaakt.
Dit project heeft nationaal en internationaal diverse vakprijzen gewonnen. Ook
heb ik de POP Award mogen ontvangen voor het beste instore communicatie
middel van de Benelux die we voor het ondertussen gesaneerde Unilever product Knorr
Vie hadden ontwikkeld.
Maar waar ik uiteindelijk het meest trots op ben zijn de
acties die ik samen met relaties heb ontwikkeld en die daadwerkelijk cruciaal
zijn gebleken bij hun succes. Zoals bijvoorbeeld de display die ik voor het
Nederlandse kinderhelmen bedrijf EGG had bedacht. Het was gelukt om hun
volledige assortiment plus inlading op 1 vierkante meter te presenteren. Dat
was dan ook de reden voor veel retailers om EGG een kans te geven.
Of het ontwikkelen van de cup a soup carrousel. Dit idee was
uit een andere briefing geboren en heeft cup a soup geen windeieren gelegd.
Compleet met een tv reclame campagne heeft
cup a soup een gigantisch marktaandeel gegrepen. En nog steeds, ruim 10 jaar na
dato werkt men met deze carrousel.
Zo is het altijd goed om eens terug te kijken en weer even herinnerd te worden aan deze projecten die je met trots vervullen.
Niet te lang en te vaak. Want in de huidige continue veranderende
retail wereld is stilstaan ook daadwerkelijk achteruitgang. Dus weer op naar
(uw?) volgende projecten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten