woensdag 30 oktober 2013

Durex Lover Connect shelf tray



Voor Durex hebben wij een schaptray ontwikkeld ter ondersteuning van de introductie van een nieuw glijmiddel, Lovers Connect.


De tray bestaat uit een basis waar enkele producten op gepresenteerd kunnen worden en een mini-vitrine waar het echte product in getoond wordt.

De tray heeft de speciale kleur en communicatie aan de voorzijde en bovenop. De tray heeft een uitsparing aan de voorzijde waardoor hij precies over de schaprail in de winkel valt.

Deze trays zijn exclusief bij de Etos winkels ingezet.




dinsdag 29 oktober 2013

Planten substraat POS


In the US Pennington has become a trusted source for smart yard solutions. One of the largest manufacturers and distributors of lawn, garden and turf products, Pennington® recently launched their Smart Feed Sprayer System which has the ability to unlock your plant's growing potential.


To help explain that feed system they have developed a simple but smart shelf unit.

The display also uses the sides for communication and there is a small tv screen that also explains the product USP's.



Both packaging and the shelf unit create a clear understanding of the product and help the shopper decide in a spilt second what they want to purchase.

Tuc bij de Jumbo


Mijn broer, de mede spotter voor de POP professor, kwam deze Tuc break display tegen bij de Jumbo. Ze hebben er ook de ruimte voor in deze winkel. 

donderdag 24 oktober 2013

Display Wall in-store


An instore display wall. It can present all sorts of products. I would even like something like that at home. Good graphics.


Floor sticker Unilever brand instore



There are floor stickers and floor stickers. And this is a big one.
From an Indian supermarket. Impactful !!

dinsdag 22 oktober 2013

Fruit presenteren - presenting Fruit




Door gewoon iets mooi neer te leggen creƫer je al een hele unieke presentatie. Niks geen dure presentatie materialen. Gewoon creatief zijn.

En dan kan heel simpel, zie afbeelding hierboven. Of als je echt de tijd hebt........



Proud to be British



Two stores who show they are proud to be British.

It catches the eye, that is for sure.



Werthers Original Cardboard



Original cardboard display.

maandag 21 oktober 2013

Nutella Instore


Dit weekend gespot bij de Jumbo in Rotterdam. De Nutella campagne waarbij je de naam op de pot kan personaliseren is op dit moment regelmatig op tv en in de andere media. Dan hoort daar een instore vertaling bij. Met de campagne, en een printer kan je gelijk je eigen label uitprinten. Goed doorzetten van de gehele campagne tot op de winkelvloer. Het laatste zetje.


Helaas wel onbemand. Dat dan weer wel, klein minpuntje. Het blijft mensenwerk.

***********************************************************************************

In Holland there currently is a media promotion for the brand Nutella. Consumers can personalize their jar with a personalized label. Nutella has taken that last step into the stores. In this promotion you can print your own label and apply that to the jar. So it holds your own name, or whomevers name you want to. So the instore promotion also has a printer that makes it possible to print your label on the shopfloor.

Unfortunately there was nobody to help or explain in the demo stand instore.



vrijdag 18 oktober 2013

Tommy Hilfiger shopwindow in Italy (Rome-Milan)


An expression of men’s lifestyle; the final result is a still-life composite of the essential items a man should have in his wardrobe inspired by Tommy Hilfiger’s quintessentially all-American aesthetic.

Presented like the small boy toys, the nights and soldiers. Very cool.




Oreo cookies instore in India


In een Indiase supermarkt wordt de promotie van een nieuw Oreo cookie groots aangepakt.


De supermarkt bevindt zich in een shopping mall waar je ook vanaf de eerste in de winkel kijkt. Dit als uitleg waarom er bovenop de schappen ook gecommuniceerd wordt.

Daarnaast hebben ze het schap waar de producten ook daadwerkelijk staan een grote “blow up” van de verpakking en van de echte cookies geplaatst.

De actie is bedacht door Saatchi & Saatchi X, het Amerikaanse shopper marketing bureau.




In an Indian supermarket the promotion of a new Oreo cookie variety created a striking presence in-store.


This supermarket was located in a shopping mall that also has a first floor from which you look down on the supermarket. That explain the effords made for the top of the shelves.

Also they made a giant biscuit and roll.

The promotion is designed by Saatchi 7 Saatchi X.



maandag 14 oktober 2013

Logo signs, part....

Again I stumbled across a bunch of different logo signs during a shopping visit.


Good to see brands try to be original and recognizable in these small signs. I have mentioned this before, but a logo sign is a good way to bring across your image in the complete sign, materials and branding in line.

Also it is a POS item almost every retailer appreciates. They always find a place for it. And the brands can keep the costs down.








woensdag 9 oktober 2013

Goede verpakking


Ik weet niet of je overal zonder problemen naar binnen loopt. En of het bij elk product past. Op vliegvelden zou ik het afraden.

Maar opvallen doe je met deze plasticzak die de nieuwe thriller van de schrijver Pieter Aspe, een Belgische misdaad roman schrijver.

Geniaal.

Shoe window high lighter




The picture above shows a top quality shoe high lighter for in the window. Costs some money and electricity but than you really stick out.

For a lesser budget, but also catching the attention of the shopper, the unit below also works fine. This is a unit we developed for K-Swiss years ago and which still works. The design was awarded a few times.



vrijdag 4 oktober 2013

Kleine lettertjes - small print



Soms zijn goede dingen zo simpel. Weer een voorbeeld vanuit de USA. Gewoon een vergrootglas voor de kleine lettertjes bij de medicijnen en bij de vitamines. Dan luister je naar je klanten, in dit geval vaak oudere mensen.

Good ideas are often almost too simple. For instance this instore item from the USA. This shows that the retails understands him clients. This magnifier glass at the medicines and vitamins shelves.