![]() | ||
De POP (Point of Purchase) professor becommentarieert opvallende instore marketing activiteiten die hij tegenkomt. Reageer gerust!
vrijdag 26 juni 2015
Brita Instore
Buiten impuls display
Tsja, wat zou het zijn. Second placement? Impuls display?
Wat het doel ook was, het is gewoon een leuke display geworden voor de kwaliteitsproducten van Hendrik Jan (de tuinman). Leuke vormgeving, handig te verplaatsen, lastig te presenteren producten staan heel netjes.
Als ik dan toch nog een minpuntje mag geven. Dan is het de kleurstelling. Erg ouderwets. Het geel zal wel van het merk zijn, maar dat bruin !!! Maar goed, dat is waarschijnlijk conform de brandlines.
Wat het doel ook was, het is gewoon een leuke display geworden voor de kwaliteitsproducten van Hendrik Jan (de tuinman). Leuke vormgeving, handig te verplaatsen, lastig te presenteren producten staan heel netjes.

dinsdag 23 juni 2015
"Gratis" M&M tas display
Bij de kassa bij een Plus supermarkt stond deze M&M display. Een actiematig kartonnen gedeelte en het M&M mannetje dat een plateau ophoudt. Deze kan vaker gebruikt worden en zorgt wel gelijk voor omzet om de actie aan de producten te koppelen.
Ik vind het eerlijk gezegd geen bijster creatieve actie. Maar wel opvallend gepresenteerd en op een handige plek. Bij de kassa daar waar toch al een boodschappen tas gekocht moet worden.
En met zo'n tas maakt de gebruiker toch ook maar weer reclame voor je product.
Smoothie display bij AH
Steeds vaker spot ik (semi) permanente displays bij supermarkten in het algemeen maar vooral bij AH. Waar dat eerst ondenkbaar was staat men er duidelijk steeds vaker voor open.
Zo ook deze display voor (ongekoelde) smoothies. De display bestaat uit een vurenhouten constructie waar wat kistjes in staan. Leuk uitgevoerd met het logo in het hout gebrand. Hout = natuurlijk, de link tussen product en materiaal is snel gelegd.
Alleen is vurenhout nou ook niet het sterkste materiaal. De breuk in de topkaart is dan ook weer jammer. Dat had net iets handiger gemaakt moeten worden.
vrijdag 19 juni 2015
Mini siroop instore
Er is dit jaar een nieuw product geïntroduceerd. Een klein flesje (geconcentreerde) siroop. Door dit in een waterfles te stoppen maak je zo ter plekke je drankje.
En dat is instore door allerlei activiteiten ondersteund.
En dat is instore door allerlei activiteiten ondersteund.
Zoals o.a. door deze display. Een kunststof standaard winkeldisplay die is aangekleed. Door de grote bedrukte zijpanelen en topkaart is er genoeg communicatie ruimte. De blauwe trays personaliseren de display verder.
De mini siroop producten zitten in een bovenplaat waar passingen voor de producten uitgehaald zijn. Zo blijven ze keurig op hun plek en worden ze mooi en netjes gepresenteerd.
De gestanste topkaart geeft weer wat extra's.
Ook in het schap is een speciale plank voor de kleine flesjes gereserveerd. Het moet zo wel in elk schappenplan passen. Er is maar weinig ruimte voor nodig. Net te weinig ook in deze winkel.
Rond het schap de "standaard Jumbo" aankleding. Compleet met een vloersticker die het plaatje helemaal compleet maakt.
dinsdag 16 juni 2015
Sikkens "Outstore" sign
Voor het verfmerk Sikkens is deze opvallende sign ontwikkeld. Buiten de winkels wordt dit "out-store" sign geplaatst.


Een metalen steun zorgt ervoor dat het lijkt alsof het mega blik zweeft. Het blik is van kunststof gemaakt.
Mooie opvallende presentatie. Hij lijkt wel wat kwetsbaar. Ben benieuwd hoelang hij mooi blijft.


Een metalen steun zorgt ervoor dat het lijkt alsof het mega blik zweeft. Het blik is van kunststof gemaakt.
Mooie opvallende presentatie. Hij lijkt wel wat kwetsbaar. Ben benieuwd hoelang hij mooi blijft.
Mountain Dew schaptray
Gespot bij de AH. Deze schaptray voor Mountain Dew. Een (in Nederland) nieuwe frisdrank.
Daarnaast is de binnenkant van de tray van spiegelmateriaal wat de kracht van het knipperende licht versterkt. En voorop zit een lenticular logo. Die heeft niet het (denk ik) beoogde effect. Dat valt wat tegen.
Maar al met al een hele goede en doordachte schaptray die het product meer aandacht geeft. Voor meer info en details kan je mij mailen.
Abonneren op:
Posts (Atom)