Ik heb het vaker gezegd, de verpakking is het ultime instore marketing instrument. Je hebt het nog helemaal volledig in de hand als fabrikant. Bij non food is er ook nog de extra beleving die je door een goede/mooie verpakking aan je product mee kan geven.
Het verpakken van producten wordt steeds belangrijker voor de retail. Dit is een van de belangrijkste uitkomsten van de easyFairs vakbeurs Empack, het grootste verpakkingsevent van BelgiĆ«, dat afgelopen donderdag plaatsvond. Ook de trend naar meer private labels wordt gedreven door het verpakken als activiteit. Met private label producten proberen retailers hun winkelformule te versterken; speciaal ontworpen verpakkingen ondersteunen deze aanpak. De wijze waarop de verpakte producten via de diverse distributiecentra daadwerkelijk op de winkelvloer belanden bepaalt steeds meer de kosten, zo weten bijvoorbeeld de hard discounters inmiddels. “Iedere handeling van het winkelpersoneel kost geld en intelligent verpakken kan dan ook tot forse besparingen leiden, al was het maar om tot dan toe onzichtbare kosten uit te bannen”, aldus het Nederlands Verpakkingscentrum (NVC), die aanwezig was op de beurs.
Bron : RetailNews
Geen opmerkingen:
Een reactie posten