Deze permanente Royal Club display in de supermarkt gespot. Een bijzonderheid in de Nederlandse supermarkten waar bijna niks vanuit de fabrikant op de winkelvloer wordt toegestaan. In dit kleine gangpad staat deze relatief grote permanente display. Hij is mooi vormgegeven met leuke design details. Maar je ziet dat hij is deze kleine omgeving niet tot zijn recht komt. Bijvoorbeeld de plaatsing van de losse kratten ervoor haalt de uitstraling danig naar beneden.
Voor Royal Club wel “extra facings”en de topkaart geeft toch de mogelijk tot branding. Het is een relatief nieuw product en het valt zo zeker op, maar in deze kleine omgeving had ik hem nooit zo geplaatst. Hij staat ook in het dranken schappad. Wellicht had hij bij de snacks of bij borrelhapjes meer ruimte gehad en had hij voor een direct cross selling kunnen zorgen. Beter voor alle partijen.
Dus naast de vormgeving en plaatsing van de display is ook de manier waarop hij geplaatst wordt essentieel. Soms denk ik dat je beter geld kan beteden aan het goed plaatsen van enkele displays in plaats van het “volstouwen” van de supermarkten met displays waarbij je niet eens zeker weet of en waar hij geplaatst wordt. Ik denk dat ik hier de service merchandisers aan mijn kant heb.
Al produceren wij natuurlijk het liefst zoveel mogelijk displays!!
Douwe de Keizer
Geen opmerkingen:
Een reactie posten