Het engelse bedrijf Valley Group heeft met een zeer mooie Adidas wand presentatie de prijs van beste instore presentatie 2011 in de UK gewonnen. En ik moet toegeven, het ziet er mooi uit. Zeer kleurrijk.
Ze zijn zelf (terecht) ook trots op de prestatie. Met een bewezen verkoopstijging van meer dan 50% blijkt het ook een zeer effectieve presentatie. En het systeem schijnt ook voor andere promoties aan te passen te zijn. Al zie ik dat niet direct op de foto's.
Hieronder de begeleidende tekst van de Valley Group zelf:
The key elements to the adidas boot wall’s success were based around its longevity. Whilst the initial display was initially required to promote the ‘F50’ boot range (pictured) – modularity was essential in the displays structural design to cater for future boot launches using the existing carcass by re-cladding elements of the display. This was followed through with the launch of the adizero and then the Predator boot ranges, cleverly re-cladding with new graphics on the back wall of the display to transform its appearance, whilst maintaining a new, fresh look and feel at half the cost!
The displays impact was apparent through its magnificent sales uplift of over 53%, generated within the first month of its launch whilst enhancing the football boot category within each Sports Direct retailer across the UK.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten