maandag 16 juli 2012

Slecht voorbeeld

In het artikel op de Shopper Marketing Update - site verwijs ik naar een minder geslaagd voorbeeld uit de bouwmarkt die ik onlangs was tegen gekomen.

En wat ik gezegd had is dat de unit op zich misschien wel goed bedacht is. En dat zelfs ook nog de productie aardig is gelukt. Maar wat er uiteindelijk op de winkelvloer staat is gewoon slecht.

Maar goed, oordeel zelf.

Het is ook niet makkelijk om een inbouwtoilet te presenteren. En het idee om dat achter een plexiglazen plaat te doen, is niet slecht. Leuk bedacht met een echte toilet pot ervoor. En een header die uitleg geeft en zelfs een scherm waarop (waarschijnlijk) een filmpje had moeten spelen.

Het idee is gewoon leuk. Maar het uiteindelijke resultaat doet het merk en het product geen goed.

Ook handig om zo'n "restanten kaart" voor de header met product uitleg te plakken (met plakband!!). Erg rommelig en amateuristisch allemaal.



En je zou zeggen dat ze bij een bouwmarkt wel weten hoe een toilet pot gemonteerd moet worden.

Het kan natuurlijk ook dat alles gewoon te ingewikkeld is bedacht. Misschien moet je toch een wat simpelere unit maken die gewoon gelijk kant en klaar is. En dan ook wat meer "hufter proof". Wat de omgeving in een bouwmarkt is anders dan bij bijvoorbeeld een juwelier.

Ik vind het dan doodzonde dat er niet meer geld en moeite voor genomen is de unit te plaatsen en onderhouden. Je kan beter minder display maken die goed geplaatst worden dat dit. Dit is gewoon merk afbreuk. 

De plaatjes maken het verhaal zo mogelijk nog duidelijker. Ik ben benieuwd of iemand bij Grohe hiervan op de hoogte is.



Geen opmerkingen: