vrijdag 19 oktober 2012

Smartphone gebruik Instore

Uit dit leuke plaatje van Nielsen kan je herleiden hoe in Amerika de smartphone gebruik wordt en in welk winkeltype.


Het eerste grafiek geeft weer wie producten vergelijkt met gebruik van de smartphone in de winkel.

Het tweede grafiek laat zien wie er instore een QR code scant voor meer product informatie.

En de derde laat zien wie een coupon opvraagt via zijn smartphone. Dit laatste zal bij ons in Nederland niet of nauwelijks gebeuren. Wij zijn niet zo'n coupon land als Amerika.

Het meest in het oog springende uitkomst is dat vooral bij de aankoop van elektronica de shopper hulp zoekt via zijn telefoon. Dat is ook wel weer logisch. Goed (en onafhankelijk) advies ontbreekt vaak bij dergelijke zaken. Ook door drukte wordt je niet gelijk geholpen waardoor je zelf maar gaat zoeken naar informatie. Dat gebeurde vroeger al op verpakkingen en dergelijke. En daar is nu de smartphone voor.

In kleding en bij meubels ligt het percentage op ca. 20% van de shopper die zich via de smartphone informeert en vergelijkt.

Geen opmerkingen: