dinsdag 12 november 2013

Burg display


De Burg telefoon-horloges hebben altijd mooi en veel instore materiaal. Het is trouwens een Nederlandse "uitvinding" van de Nederlander Hermen van den Burg. Daar mogen we weer trots op zijn.




En een instore item van Burg is deze vitrine met een ingebouwd schermpje voor reclame uitingen. Het merk heeft iets te vertellen (horloge en telefoon ineen) dus deze combinatie is logisch. Het merk positioneert zich ook hoog in de markt en de presentatie sluit daar goed bij aan. Mooie presentatie waar de nodige aandacht en investering in is gaan zitten.


Maar dan heb je ook iets denk je dan als merk / product manager. En dan gebeurd en dit. De retailer presenteert een concurrent in je vitrine en plakt jouw communicatie af met een visual/poster.

Duidelijk signaal dat de vertegenwoordigers vaker de winkels moeten bezoeken. Door dit tijdig te signaleren kan je de retailer erop wijzen. Ik weet niet of de retailer heeft moeten betalen voor deze vitrine. Al is het maar een bijdrage in de kosten geweest. Het geeft de retailer vaak het idee dat hij zelf mag bepalen wat er in gepresenteerd wordt. Het is tenslotte ook zijn winkel.

Daar is echt niks aan te doen. Wellicht wel nog meer branding. Door bijvoorbeeld mat het logo op de vitrine te drukken. Maar ook daar had iets overheen geplakt kunnen worden.

Nee, regelmatig je klanten bezoeken lijkt de enige oplossing.

Geen opmerkingen: