Alle futurologen en trend watchers vallen over elkaar heen om ons te vertellen wat er staat te gebeuren na deze corona crisis/epidemie. Hoe zal het nieuwe winkelen eruit zien? En hoe gedraagt de post-corona shopper zich door de winkels.
Best interessant allemaal. De meeste conclusies vind ik niet echt verrassend; "het shoppen zoals we dat kennen voorgoed zal veranderen". Of wat dacht je van het feit dat "online shoppen een gigantische vlucht neemt". De meeste conclusies zijn een open deur.
Laten we eerlijk zijn, niemand weet wat de toekomst precies zal brengen. En niemand weet hoe de shopper (wij) zullen reageren als het virus onder controle is.
Aangezien niemand weet wat de toekomst precies gaat brengen beperken wij ons bij Instore Creations tot feiten. En het is een feit dat shoppers minder graag dingen aanraken. "Touch & Feel" was veel gebruikt bij instore materialen. Of het nu echte producten ging of om "test" elementen. Veel displays en andere instore installaties zijn voorzien van drukknoppen. Of de shopper wordt op een nadere manier verzocht iets aan te raken (zie mijn vorige post: https://pop-professor.blogspot.com/2021/01/nivea-schaptray-bij-kruidvat-met-geur.html ).
En dat is toch iets wat de meeste shoppers nu vaak zullen laten. Je kunt er een reinigingsspray naast zetten. Maar dat is ook niet de oplossing.
Displays of instore presentaties waarbij dat vaak gevraagd werd van de shopper zullen een andere invulling gaan krijgen.
Of deze unit bij de AH waar je in de geurt moet knijpen.
We hebben daar wel een alternatief voor bedacht. De zogenaamde "non touch" sensoren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten