In de "geuren, lekkere luchtjes" markt is het testen van de producten van levensbelang. Wat een raar woord is geuren toch ook, het engelse woord fragrance klinkt veel beter. In the USA bij de retailer Target lopen twee experimenten met het testen van fragrances.
De eerste is niet echt schokkend. In 80 winkels heeft Estee Lauder displays geplaatst met hele kleine testerverpakkingen. Kleiner dan die flesjes die je wel eens meekrijgt als je iets koopt bij een drogist, voor eenmalig gebruik. Nogmaals niet echt schokkend. Het voordeel zou zijn dat de grotere testerflessen niet meer nodig zijn. Wellicht is de diefstal erg groot.
Een ander systeem is door E.Arden ontwikkeld. Een horizontale presentatie van allemaal grote "make-up" doosjes die op een schap wordt geplaatst. Op de bovenkant van die doosjes kan een afbeelding geplaatst worden. En de deksel kan je openklappen en dan is er een soort deodorant roller-achtig principe. De shopper wrijft met zijn vinger over de roller en de geur komt vrij.
De geuren kunnen voor 87% benaderd worden. Het lijkt mij weinig maar volgens woordvoerders van beide bedrijven vinden het acceptabel. Het schijnt dat die afwrijf scratch systemen een geur voor slechts 15% benaderen. Nooit doen dan zou ik zeggen.
De unit ziet er mooi en strak uit. Lijkt mij vooral vanuit retailers oogpunt een mooie oplossing. Voor de fabrikant zou ik wel een betere oplossing weten. Je verliest toch aan communicatie door slechts een plaatje te laten zien.
Meer info: http://www.poptimes.com/article.php
Geen opmerkingen:
Een reactie posten