donderdag 10 januari 2008

Groei POP uitgaven







Uit dit bericht zou je mogen concluderen dat het bij bedrijven doordringt dat het “punt van verkoop” steeds belangrijker wordt. Goede zaak zou ik zeggen. Er zijn eind vorig jaar ook twee boeken uitgegeven die voor het vakgebied belangrijk zijn. Dat geeft ook aan dat het vakgebied aan belangrijkheid wint. Nu is het zaak daar een goede invulling aan te geven.



De boeken waarop ik doelde zijn “ Een scherp handboek Category Management" geschreven Jan-Willem Grievink en Embrecht van Groesen. Dat heb ik bijna uit en is best zware kost. Wel puur om food gericht. Vind ik altijd jammer. Maar het boek komt eigenlijk uit de GS1 hoek wat de food link verklaard. (zie http://www.gs1.nl/).






Het andere boek is The Trade Marketing Dimension van Ron Cijs en Herwin van den Berg. Dit boek is zelfs gekozen tot beste Marketing boek.


The Trade Marketing Dimension” wint PIM Marketing Literatuurprijs


donderdag 6 december 2007 09:16


Een onafhankelijke vakjury heeft “The Trade Marketing Dimension, A Strategy Model for the Retail Landscape” van Ron Cijs en Herwin van den Berg uitgeroepen tot het beste marketingboek van het afgelopen jaar.



Geen opmerkingen: