donderdag 14 februari 2008

Verpakking no 1 instore tool


Als fabrikant / distributeur is de verpakking je belangrijkste instore tool. Als de distributie is geregeld blijft de verpakking over. Die gaat de directe communicatie met de consument aan. Terecht dat er steeds meer naar de verpakking en zijn instore communicatie waarde. De nieuwe Grolsh fles is een goed voorbeeld. Er zal ongetwijfeld een mooie krat volgen.



Nieuwe Grolsch fles ook met beugel
Datum: 13 feb 2008
ENSCHEDE - Grolsch introduceert wereldwijd een nieuwe eigentijdse groene beugelfles. De fles die in zijn 111-jarige bestaan is uitgegroeid tot het boegbeeld van Grolsch ondergaat een metamorfose.


Thuismarkt Nederland, waar de modern vormgegeven beugelfles de bruine beugel vervangt, krijgt eind april de primeur. De overige markten volgen daarna.
Met de introductie wil Grolsch de beugelfles weer zichtbaar maken en het icoon van de brouwerij de moderne status geven die het verdient. De introductie sluit aan bij de missie van Grolsch om de homogeniteit in de biercategorie te doorbreken. Bestuursvoorzitter Ab Pasman: ‘De beugelfles is in het verleden en heden onze entreekaart tot de rest van de wereld gebleken. De nieuwe beugelfles biedt ons de mogelijkheid om onze eigenwijze kijk op bier in de toekomst wereldwijd te kunnen waarborgen. De beugel staat synoniem voor het unieke, eigenzinnige waar Grolsch als merk voor staat. Met de introductie van het nieuwe groene ‘pijpje’ eind 2006 en nu met de nieuwe beugel wordt aan onze merkwaarden definitief 'eigentijds’ toegevoegd. Hierdoor wordt ons bier aantrekkelijker voor een jongere doelgroep', aldus bestuursvoorzitter Pasman.
PlopgeluidDe nieuwe groene beugelfles laat zich het best omschrijven als een fles met karakter voor een bier met karakter. De nieuwe beugelfles oogt slanker doordat hij iets hoger en smaller is dan het huidige ontwerp. Daarnaast zorgen de afgeplatte zijden ervoor dat de beugel lekker in de hand ligt. Doordat de karakteristieke vorm en beugelsluiting zijn behouden, blijft de nieuwe beugelfles herkenbaar en vertrouwd voor de consument. Het typische plopgeluid bij het openen van de fles blijft en staat garant voor het inluiden van een bierbeleving waarbij zien, voelen, horen en proeven centraal staan. Het ontwerp van de nieuwe beugelfles is afkomstig van designbureau Flex Innovation Lab.

Geen opmerkingen: