donderdag 20 februari 2020

Laatste dag Euroshop

Vandaag is het de laatste dag van de Euroshop in Dusseldorf.

Er zijn hier weer veel nieuwe contacten gelegd en weer veel inspiratie opgedaan. Helaas vielen de echte innovaties wel wat tegen.

Natuurlijk is VR en AR wel weer wat verder ontwikkeld. Maar echt innovatief viel het wat tegen. Ook de transparante tv schermen werden weer gepresenteerd.








Als laatste was Sustainable natuurlijk wel het toverwoord. Helaas viel na goed navragen het meestal erg tegen. Wel zijn er tegenwoordig schapmaterialen die voorheen van pvc werden gemaakt nu leverbaar op basis van PLA wat een polymeer is op basis van o.a. mais en rietsuiker. Dit zou biologisch afbreekbaar zijn. "Zou zijn" zeg ik omdat ik geen 100% sluitende antwoorden op mijn vragen kreeg. Maar goed, weer een stap dichter bij echt sustainable werken. Ook mijn doel.

Voor meer info hierover kan je mij altijd mailen. Ik ben momenteel bezig om een soort overzicht te maken van minder milieu belastende materialen in onze instore en POP wereld. Als u geïnteresseerd bent in dit rapport / overzicht:

Geen opmerkingen: