donderdag 6 maart 2008

Straat-o-loog


Ik heb de afgelopen week een leuk boek gelezen en vooral bekeken, gezien de vele foto's. Het boek is van Pim van den Berg en heet “Ondernemen is een straatfeest”. Het is een inspiratieboek zoals “straat-o-loog “ Van den Berg zelf zegt. Als ik de kern van zijn boek zelf probeer samen te vatten in een zin, is het: door goed om je heen te kijken en door altijd open te staan voor wat je ziet kan je ongelofelijk veel leren. De inspiratie en informatie ligt op straat. Je moet het wel leren te zien. Dat waren trouwens drie zinnen.

Het boek is verder voorzien van een berg aan kleurrijke foto’s. Door alle foto’s heen loopt de tekst . Deze roept je op om eens met een andere bril naar het dagelijkse te kijken. Iets waar ik me helemaal in kan vinden.

Ik heb een paar jaar geleden een presentatie van Pim van den Berg mogen mee maken bij de “Retailer van het Jaar” (dat was toen nu wijlen bakker Bart geworden). Dat vond ik al inspirerend om mee te maken. Zijn boek is ook echt de moeite waard. En door de vele plaatjes geen zware, maar misschien wel noodzakelijke, kost. Ik vind het een echte aanrader.
Het boek is via BOL te bestellen.
De website van zijn consultantbureau: Pim van den Berg Perspectives.

Geen opmerkingen: