POPAI Benelux bestaat 10 jaar. Voor wie POPAI niet kent en of wie niet precies weet wat ze doen heb ik onderstaande tekst geplukt van hun website, http://www.popai.nl
Het klinkt allemaal erg mooi en indrukwekkend. Ik denk zeker dat POPAI sinds de komst van Bram Nauta een goede, betere weg ingeslagen is. Waar het vroeger nog wel werd betiteld als clubje display fabrikanten is het nu een echt instituut geworden. Uiteraard heb ik nog wel kritiek op sommige punten. Mijn voornaamste is dat ik het erg jammer vind dat men zich vooral richt op supermarkten en drogisterijen. Terwijl juist in de andere branches (o.a. kleding, sport, telefonie, andere elektronica, etc) veel winst te halen is door goed gebruik van alle instore instrumenten.
Dit jaar bestaat men 10 jaar wat gevierd wordt met een feestelijke ledenvergadering. Check hun website voor meer info.
Tekst POPAI website:
POPAI Benelux is hèt instituut voor “Marketing at-Retail”(“all aspects of marketing, marketing-communications and retailing that takes place at physical locations where the customer chooses to make a purchase, takes possession of a product or consumes a service and pays in real currency.”)
Doelstellingen:
o POPAI stelt zich als instituut tot doel kennis en actuele informatie over “instore marketing & communicatie” te verzamelen en aan haar leden te verstrekken.
o Het in samenwerking met experts meetbaar en planbaar maken van het communicatie medium “Instore”.
o Het betrekken van “handel en industrie” bij het verkrijgen van inzicht in de kracht van “instore” in het marketing beleid.
o Het voorzien van informatie aan pop suppliers ten behoeve van hun commercieel beleid.
o Het vergroten van het platform teneinde het vakgebied verder te kunnen ontwikkelen.
POPAI heeft kantoren over de gehele wereld (zie www.popai.com). Het hart van de organisatie wordt gevormd door de verschillende commissies, die elk verantwoordelijk zijn voor een specialistisch onderdeel van het vakgebied instore communicatie. De voorzitter van een commissie heeft ook zitting in het bestuur, dat maandelijks bijeenkomt.POPAI Benelux is actief op een drietal terreinen: onderzoek, bijeenkomsten en opleiding & training.POPAI leden hebben toegang tot de onderzoeksresultaten, het international netwerk van bedrijven en de verschillende activiteiten die georganiseerd worden.
POPAI Benelux is hèt instituut voor “Marketing at-Retail”(“all aspects of marketing, marketing-communications and retailing that takes place at physical locations where the customer chooses to make a purchase, takes possession of a product or consumes a service and pays in real currency.”)
Doelstellingen:
o POPAI stelt zich als instituut tot doel kennis en actuele informatie over “instore marketing & communicatie” te verzamelen en aan haar leden te verstrekken.
o Het in samenwerking met experts meetbaar en planbaar maken van het communicatie medium “Instore”.
o Het betrekken van “handel en industrie” bij het verkrijgen van inzicht in de kracht van “instore” in het marketing beleid.
o Het voorzien van informatie aan pop suppliers ten behoeve van hun commercieel beleid.
o Het vergroten van het platform teneinde het vakgebied verder te kunnen ontwikkelen.
POPAI heeft kantoren over de gehele wereld (zie www.popai.com). Het hart van de organisatie wordt gevormd door de verschillende commissies, die elk verantwoordelijk zijn voor een specialistisch onderdeel van het vakgebied instore communicatie. De voorzitter van een commissie heeft ook zitting in het bestuur, dat maandelijks bijeenkomt.POPAI Benelux is actief op een drietal terreinen: onderzoek, bijeenkomsten en opleiding & training.POPAI leden hebben toegang tot de onderzoeksresultaten, het international netwerk van bedrijven en de verschillende activiteiten die georganiseerd worden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten