zondag 17 februari 2008

Tuincentra moeten instore-marketing ontwikkelen

Het gemiddelde tuincentrum maakt niet voldoende gebruik van de mogelijkheden van instore-marketing. Toch zijn er centra die het proberen. Life & Garden ging enkele jaren geleden met instore-marketing aan de slag. Het tuincentrum wilde elke vestiging bij de ingang voorzien van een groot beeldscherm waar de sfeer van de winkel in zou worden vertoond. In de praktijk bleek dit echter lastig uit te voeren. Door de helverlichte entrees was het niet goed zichtbaar, en de toestellen waren te kwetsbaar en duur. Tuincentrum Osdorp heeft sinds de zomer van 2006 wel plasmaschermen in de winkel hangen.

De flatscreens zijn opgehangen door PanelChannel, dat het tuincentrum benut als pilotlocatie. De chef de bureau van Tuincentrum Osdorp, Hogenbirk, is niet tevreden over de pilot. De schermen staan vaak op zwart vanwege storingen, en het lukt niet altijd om de juiste informatie op het juiste moment te vertonen. Bayer Garden test dit jaar op 50 verkooppunten een digitaal informatiesysteem. Het systeem bevat een databank met 600 tuinproblemen en oplossingen. De klant kan via een touchscreen zelf de gewenste informatie opvragen. Nico Kramer, verbonden aan de producent van vijverproducten Ubbink, verwacht veel van narrowcasting.

Bron: TuinZaken

Ik denk zeker dat er nog mogelijkheden bij tuincentra liggen, of dat nou narrow casting moet gaan worden.

Geen opmerkingen: