donderdag 21 oktober 2010

Diesel thermal imaging in etalage Bijenkorf

In de drukst bezochte etalage van Nederland, die van de Bijenkorf op de hoek bij de Dam, staat sinds 4 oktober een spiegel die de lichaamswarmte van de persoon die ervoor staat omzet in energie. De techniek - termal imaging - wordt gebruikt om een promotieactie van lifestyle brand Diesel kracht bij te zetten. Naast het scherm, is er in de etalage een kunstwerk gebouwd, waarbij honderden objecten versmolten zijn en vanuit de diepte naar het licht toe rijzen.


Op de eerste etage van de Bijenkorf, op de Diesel mannenafdeling, staat het vervolg op de etalage, waarbij een vertaling is gemaakt 'naar je ware zelf; wat zegt die energie over jou?' Op dat scherm ziet een bezoeker welk dier de energie van die persoon voorstelt; een tijger, een wolf..

'Diesel is opgericht in 1978, tijdens de oliecrisis', aldus een verklaring van het bedrijf. 'In die tijd stond diesel voor de alternatieve energie en ook voor dit project staat Diesel voor energie. Heel letterlijk dit keer, want Diesel ‘turns energy into power’: De lichaamswarmte van mensen wordt getransformeerd op het scherm, waarbij graphics, sparks en ontbranding worden worden toegepast, zodat er echt 'Diesel power' ontstaat. Aangezien elk lichaam op een andere manier warmte produceert - al is het alleen al naar gelang je lichaam bedekt is met kledingstukken en hoe je beweegt -, zie je in de spiegel dus bij elke persoon een andere energie verschijnen. Voorbijgangers worden hierbij uitgenodigd om te spelen met hun eigen energie en te kijken naar hoe deze persoonlijke energie zich omzet in beeld.

Bron Marketing Tribune

Geen opmerkingen: