Coca-Cola begint binnenkort in twintig grote supermarkten in ons land een proef met machines die de geur van vers gemaaid gras verspreiden.
Het experiment wordt gehouden in aanloop naar het EK voetbal, onder meer bij Super de Boer, C1000 en Albert Heijn. De geurverspreider zit in een display die er uitziet als een minivoetbalstadion. ‘Wij leggen er ook kunstgras bij, zodat de klant meteen weet wat hij ruikt’, zegt Johan Boersma, marketingmanager bij Coca-Cola.
Subtiel
Coca-Cola is het eerste grote merk dat geur in de supermarkt toepast om consumenten tot aankoop te verleiden. Rob van der Kleijn van het gelijknamige bedrijf in Bergen op Zoom levert de geurverspreiders. ‘Wij willen de geur van vroeger terugbrengen in de supermarkt, maar dan op een subtiele manier. Je moet het gras niet door de hele winkel heen ruiken.’ (Bron: Algemeen Dagblad)
Het experiment wordt gehouden in aanloop naar het EK voetbal, onder meer bij Super de Boer, C1000 en Albert Heijn. De geurverspreider zit in een display die er uitziet als een minivoetbalstadion. ‘Wij leggen er ook kunstgras bij, zodat de klant meteen weet wat hij ruikt’, zegt Johan Boersma, marketingmanager bij Coca-Cola.
Subtiel
Coca-Cola is het eerste grote merk dat geur in de supermarkt toepast om consumenten tot aankoop te verleiden. Rob van der Kleijn van het gelijknamige bedrijf in Bergen op Zoom levert de geurverspreiders. ‘Wij willen de geur van vroeger terugbrengen in de supermarkt, maar dan op een subtiele manier. Je moet het gras niet door de hele winkel heen ruiken.’ (Bron: Algemeen Dagblad)
www.vanderkleijn.nl/
Leuk idee, zal zeker bijdragen aan de impact van deze actie. Zoals ik al veel vaker heb gemeld op deze site is geur een vaak onderschat “instore” instrument. Leuk dat Coca Cola dat op deze manier oppakt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten